10 Şubat 2014 Pazartesi

Marka Konumlandırma

Bir markanın doğru konumlandırılması o markanın pazardaki varoluşu açısından son derece önemlidir. Konumlandırma, o markanın tüketicileri tarafından nasıl görüldüğüdür. Markanın algılanışını bir çok faktör etkiler. Bunlar; markanın kimliği, kurumsal renkleri, logosu, imajı, iletişimi ve tüketiciyle karşılaşabilecek her şeydir.

Markanın konumlandırması hedef kitlesinden etkilenir ve hedef kitlesini etkiler. Marka, hedef kitlesinin alışkanlıklarına, beğenilerine, sosyo kültürel özelliklerine ve sosyo ekonomik özelliklerine göre şekillenir. Bu sayede pazarda kendine bir yer tutarak spesifik bir hedef kitleye seslenmiş olur. Markanın devamlılığı için hedef kitlesini anlaması ve doğru yönetmesi gerekmektedir. Hedef kitlenin zihninde bir algı ve değer yaratmış markalar hatırlanma ihtimalini artırır ve markaya karşı bir sempati uyandırır. Tüketicinin markayla ilgili bir öğe gördüğü anda pozitif bir düşünce ve duyguya yönelmesi ve dolayısıyla satın alma davranışına gitmesi markanın konumlandırmasına bağlıdır. Doğru bir konumlandırma yapmak için markanın pazar stratejisine hakim olmak, hedef kitlenin özelliklerini, davranışlarını ve alışkanlıklarını tanımak ve konumlandırma konusunda uzmanlaşmak için marka eğitimi almak gerekir. 

Eğer marka dijital dünyada yer alan bir marka ise dijital dünyaya ve trendlerine hakim olmak, dijital gelişmeleri takip etmek, neyin popüler olup neyin olmadığını bilmek ve e-ticaret eğitimi almış olmak gerekmektedir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder